Ska du kommunicera er hållbara utveckling?
Skilj på information och kommunikation. I vissa kanaler passar det ena bättre än det andra – men dina kunder vill ha båda. Se hur du kan göra.
Information är oftast enkelriktad medan syftet med kommunikation är att få en dialog med kunden. Båda behövs alltså.
Här kan du se när du kan använda det ena eller andra när det gäller att kommunicera er hållbara utveckling:
Dela med er av relevant information
Gör det på ett transparent och lättillgängligt sätt som möjliggör jämförelser och som konsumenten kan använda som grund för att göra ett välinformerat val.
Få ovärderlig input
Kommunikation är ett sätt att dela med dig av vad ni gör, men också för att få input från kunder och intressenter vad ni kan göra mer och bättre. Svara alltid på frågor, var ödmjuk och bjud in. Det vinner du på.
Inspireras av hur Avella försäljning tog med sina kunder i förändringsprocessen
Våga vara personlig
Om du delar med dig av personliga erfarenheter får du automatiskt ett eget språk och nisch i det du gör.
Inspireras av hur Stedsans Farm and Restaurant använder sig av sina sociala medier för att sprida kunskap, förändring och tips till följarna.
På Instagram har de över 61 000 följare